Camille Rexbye får debut på OBQ1

CAMILLE REXBYE – FRA AKADEMI TIL DEBUT PÅ OBQ’S FØRSTEHOLD


11.05.2026 13:00

Vi er stolte af at kunne dele, at Camille Rexbye har fået debut på OB Q’s førstehold. Camille skrev kontrakt med U19-holdet tilbage i december, og lørdag fik hun sine første minutter på førsteholdet – endnu et vigtigt skridt i hendes udvikling gennem TOQ Akademi og OB Q’s talentmiljø.

Camille Rexbye får debut på OBQ

EN FLOT DEBUT PÅ FØRSTEHOLDET

Cheftræner for OB Q, Kasper Mayland, var meget tilfreds med Camilles første optræden i den stribede trøje:

“Camille kom ind og viste rigtig mange af de kvaliteter, vi kender hende for fra akademiet. Hun gav os en stærk fysisk presence offensivt, var dygtig som opspilsstation og viste samtidig, at hun kan være en stor trussel i feltet.

Det var en rigtig flot debut, hvor hun spillede med stor modenhed og samtidig også var tæt på at få scoret.

Vi er selvfølgelig enormt stolte af at se endnu en spiller fra vores akademi tage skridtet op og få debut på førsteholdet. Det er et stort skulderklap til både Camille selv og til det daglige arbejde, der bliver lavet omkring vores talentmiljø.

Jeg vil gerne ønske Camille et kæmpe tillykke med debuten, og jeg er sikker på, at det her blot er starten på mange flere kampe på førsteholdet i fremtiden.”

ET RESULTAT AF DEN LANGSIGTEDE UDVIKLING

Rexbyes debut er endnu et eksempel på den tydelige røde tråd i TOQ og OB Q’s talentudvikling, hvor lokale spillere udvikles gennem akademiet og får mulighed for at tage næste skridt mod elitefodbold.

Gennem sit forløb i akademiet har Camille vist stærk udvikling både sportsligt og mentalt, og debuten understreger værdien af det daglige arbejde i miljøet – fra træningsbanen til førsteholdet..

VI GLÆDER OS TIL AT FØLGE REXBYE

Vi ønsker Rexbye et stort tillykke med debuten og glæder os til at følge hendes fortsatte udvikling i den stribede trøje